Єдиний порядок дій для створення стартапу

21 березня 2018 ❘   143

Нещодавно Майкл Сейбел опублікував дуже цікаву замітку у блозі Y-combinator (YC). Вона про те наскільки важливою є наявність «великої» ідеї для створення та роботи над власним стартапом. У даному випадку, це не ствердження, а скоріше запитання.

Майкл є одним із засновників стартапів Twitch.tv та Socialcam, а зараз займає посаду CEO у YC, тож має величезний досвід у роботі зі стартапами. Пропонуємо вашій увазі переклад ціє дуже цікавої, на нашу думку, статті. Далі авторський текст:

Найчастіше, коли я розмовляю з талановитими «технарями», які мріють про створення власного стратапу, перше, що їх стримує — це відсутність «великої» ідеї. У якийсь момент, протягом роздумів над власною справою, вони дізнавалися, що кожен успішний стартап починається з чудової ідеї, і якщо ідея не дивує (як правило, на думку однолітків, батьків або інших людей з невеликим досвідом у створенні стартапів), запуск закінчиться невдачею.

Моя перша ідея стартапу (насправді, ідея Джастіна Кана) полягала в тому, щоб створити телевізійне шоу, в якому люди з камерами на своїй голові протягом 24 годин і 7 днів на тиждень транслюють своє життя у реальному часі. Ця компанія в кінцевому підсумку стала Twitch.tv і була продана Amazon за майже мільярд доларів (завдяки чудовій роботі Емметта Сіра, Кевіна Ліна та великої групи працівників). Airbnb почав з ідеї, що коли ви хочете взяти участь у конференції, іноді всі місця в готелях в цьому місті вже розпродано. Тому, чи не було б здорово мати сайт, де ви могли б знайти вільне ліжко для відпочинку. У 2017 році на Airbnb було заброньовано понад 200 мільйонів місць, майже ніхто не робив це за початковим задумом.

Я хотів би запропонувати альтернативу загальноприйнятій теорії «великої ідеї» для засновників стартапів. Ця стаття допоможе вам пройти шлях від нічого до діючого мінімального життєздатного продукту (MVP). Це далеко не єдиний шлях до MVP, і я не знаю, чи це найкращий шлях, але це шлях, який я бачив у роботі для багатьох компаній YC.

Послідовність дій

Ось як би я починав: Чи є якась особлива проблема, яка вас турбує найбільше? Для молодших засновників ця проблема може виникнути з вашого досвіду дорослішання, у вашій родини / друзів, ваших особистих інтересах або у школі. Для дорослих засновників це також може прийти з досвіду на роботі, з сімейного життя або партнерських відносин. Для засновників Airbnb їх початкова проблема полягала в тому, як платити за оренду. Для Twitch проблемою Джастіна та Еммета, були пошуки наступного стартапу, над яким вони могли б працювати. Деякі проблеми здаються важливими і впливовими на початку, а інші навпаки — тривіальними іграшками. Я бачив, як вирішення обох типів проблем допомагали створити мільярдні компанії.

Як тільки ви визначитеся з проблемою, знайдіть друзів та підготуйте можливі рішення проблеми. Ці друзі можуть бути іншими людьми, які також мають цю проблему, але це не обов’язково. Вони можуть бути людьми, з якими ви ходили в школу, люди з роботи, або люди, яких вт зустрічаєте у своєму особистому житті. Що, мабуть, найважливіше, це обрати розумних та веселих друзів для мозкового штурму. Коли хтось захоплюється мозковим штурмом, а не відмовляється від потенційних рішень, — рішення знаходяться та вдосконалюються. Якщо ви не технічний фахівець, я б закликав вас до мозкового штурму з друзями / колегами, які мають необхідні технічні знання та навички. Якщо ви обираєте правильних друзів, щоб обговорити проблему, іноді результатом такого мозкового штурму буде рішення чи ідея, яка може вам дуже сподобатися. Це іскра, яка може оживити ваш стартап. Оскільки ті люди, з якими ви брали участь у мозковому штурмі, відчувають певну приналежність до рішення, яке ви підібрали разом, це найкращий час, щоб запропонувати їм працювати з вами, щоб реально втілити це рішення у життя. Відмінний «мозковий штурм» часто може не лише забезпечити вас ідеєю, але також може забезпечити вас співзасновниками (але підбирайте партнерів з мозкового штурму дуже ретельно).

На цьому етапі найголовніше, щоб ця іскорка перетворилася на вогонь, ідея полягає в тому, щоб спільно працювати над створенням та запуском мінімального життєздатного продукту (MVP). MVP — найменший можливий продукт, який ви можете побудувати, що дозволить почати пропонувати свої послуги користувачам. Здебільшого вам потрібно дуже небагато для запуску. Ви повинні протистояти спокусі побудувати своє повне рішення, оскільки насправді ви не знаєте, чи це буде працювати. Краще створити надзвичайно стиснуту версію вашого рішення і побачити, чи дійсно користувачі хочуть його використовувати. Перша версія Airbnb не мала практично ніяких функцій (без перегляду карти, без профілів, обміну повідомленнями, без платежів тощо), і вони називали її "Airbnb Lite" і побудували її протягом місяця. Цілком добре, якщо вам потрібно зробити багато ручної роботи, щоб побачити чи дійсно користувачі хочуть те, що ви робите. У вас буде час, щоб виправити все і зробити все пізніше. Як тільки у вас є перші користувачі будь-якого роду, у вас є запуск. Як кажуть, вам все ще потрібен хтось з технічними навичками, щоб створити MVP.

Після того, як ви створите MVP, є декілька порад для запуску. Ось декілька ресурсів, які я рекомендую:

Дві помилкових послідовності дій

Є кілька шляхів, які, за моїми спостереженнями, можуть привести засновників до провалу.

1. Прийти до інвесторів лише з ідеєю

Зазвичай ці засновники вважають, що інвестори мають підтвердити їх ідею грошима, а відсутність інвестицій означатиме, що вони просто не мають гарної ідеї. Хороші інвестори зацікавлені в командах, які насправді працюють над своїми ідеями, і прагнуть уникати команд, які просто висувають свою ідею.

2. Я маю ідею, але не можу писати код, і жоден із моїх співзасновників не може.

Ці засновники хочуть заплатити комусь іншому, щоб побудувати свій продукт. Потім вони запустять його, і будуть намагатися зібрати гроші та побудувати технічну команду. Проблема полягає в тому, що гарні інвестори фактично інвестують в команду, яку ви побудували. Якщо ви створюєте технологічний стартап, і ніхто з вашої команди не може написати код або зробити необхідну технічну роботу, планка для отримання інвестиції є набагато вищою. З мого досвіду ви повинні вдесятеро збільшити свої зусилля, щоб отримати увагу хорошого інвестора до нетехнічної команди. Також, загалом проблема із аутсорсинговою інженерією полягає в тому, що люди, яких ви залучаєте, не такі мотивовані, як ви, і часто досить дорогі.

Контрприклади

Є багато контрприкладів для сценаріїв «відмови», описаних вище, як для початківців, так і для досвідчених засновників. Я лише хочу сказати, що створення успішного стартапу дуже важка справа, і коли ви вирішуєту дотримуватися одного із шляхів, які можуть призвести до невдачі, ваша дорога буде значно важчою, а вірогідність досягнення успіху меншою. Навіщо ж одразу створювати собі неприємності?

Я ні в якому разі не думаю, що запропонований мною шлях єдиний, але коли засновники просять у мене поради, я рекомендую їм саме цей шлях. Це найефективніший варіант з усіх, що я бачив, який допоможе засновникам пройти перші серйозні перешкоди на шляху створення стартапу та пошуку початкового фінансування.


Що робити, якщо ви не технічний вахівець та не маєте доступу до таких людей? У цьому випадку Майкл радить майбутнім засновникам влаштуватися на роботу у діючий стартап, знайти там собі друзів та побачити процес створення стартапу з середини.

Ми ж, зі свого боку, готові допомогти у пошуки потрібних фахівців, а також надати всю необхідну допомогу для створення мінімального життєздатного продукту. Тож чекаємо на вас у Центрі інноваційного підприємництва.

  переклад, Y-combinator